Tillbaka i bloggsfären!

Nu är jag tillbaka! Jag har ju som sagt varit hos mina päron och deras stationära dator lämnar allt att önska så jag har inte riktigt orkat gå in på internet på hela förra veckan. När jag har gjort det så har det varit på pappas jobbdator en snabbis bara.
Men nog om det, förra veckan va härlig och skön. Även fast det kan var lite påfrestande för tålamodet att inte befinna sig i ett barnsäkrat hem i en vecka...Även fast det mesta är bortplockat så är det ändå stor skillnad när man är hemma där verklig allt är borttaget och fastsatt. Jag längtar tills jag kan ha en duk och lite ljusstakar på vardagsrumsbordet tex men det lär ju dröja en sisådär 2-3 år till...
Det vi gjorde va att vi hängde i stallet endel. Jag höll bla två ridlektioner varav den ena blev lite kaotisk då Elsa fick en släng kolik och va helt otröstlig, men det gick bra med lite proffsig barnvakt!=) På söndagen så hängde vi med min bror med sambo och min fina brorson Astor. Önskar att vi kunde bo närmare dom så att vi kunde träffas mycket oftare. Jag hann även med en ridtur på Villimey och även fast mina ridmuskler är förslappade så var det inte så farligt som jag trodde.=) Jag var även med när Galdur fick akunpunktur och blev behandlad av en kiropraktor och det va så himla roligt för han som gjorde det va en tvillingbror (utseendemässigt) till Ove Sundberg! Han hade på sig kostymbyxor, lusekofta och finskor, väldigt praktiskt när man jobbar med hästar..hehe.


I fredags kom vi hem igen och det blev lite fredagsmys och jag njöt över mitt barnsäkrade hem. I lördags va barnens båda fastrar här på besök då det vart lite häng och grill! Att det kan va så himla gott att grilla!Detta va andra gången för mig i år då vi grillade i regnet förra helgen också. I går va jag ute och red på två hästar jag ska bli medryttare på. Det är en kollegas dotter till F som har hästarna. Jag va ute o provred och gillade hästarna. Döm av min förvåning att dom faktiskt va välridna och i fint hull. Man har nog blivit lite fördomsfull efter att ha träffat på allt för många feta, stela grisepassare. Hon har redan två medryttare men dom rider mer på den ena hästen då han är supersnäll och går som en klocka. Den andra är lite piggare och behöver träna tölt så den kommer jag nog rida mest eftersom dom andra medryttarna inte har vana på islandshäst. Det kommer nog bli bra och det ska bli skönt att få komma ut och rida 2ggr i veckan framöver.

Nehepp, nu är jag trött och vill gå o lägga mig och läsa ur mina Game of Thrones böcker. Jag gillar verkligen inte fantasy men efter ha tittat på hela första säsongen så är jag fast. Eftersom det va lite svårt att hänga med i alla släktskap osv så bestämde jag mig lite nördigt för att läsa alla böcker så att man fattar lite mer inför säsong 2 som kommer nu i april. Den är värd att se! Game of Thrones är dyraste serien någonsin så den är väl värd att se bara för dom fina miljöerna  och kläder osv.

God natt!
Hejpåre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0