Hos veterinären

Idag när jag vaknade så hoppade inte Skorpan upp till mig i sängen, vilket hon brukar göra men inte alltid. Vi gick ner och åt frukost osv. Jag tyckte att nu får faktiskt Skorpan komma ner så att hon kan komma ut och kissa. Hon brukar ibland ta lite sovmorgon och att hon ligger kvar i sängen till 9.30-10.00 innan hon kommer ner och vill ut är inget konstigt. Men nu locka jag ner henne och hon kom springande nerför trappen men halvägs ner så pep hon till och satte sig. Jag gick och hämtade henne och kollade tassarna så att det inte va en bruten klo eller något likande. Jag hittade inget men släppte ut henne. Hon gick tre steg och la sig på sidan på verandan. Jag började ana oråd och gick med henne ut på gräsmattan. Hon la sig ner och kissade. Eftersom precis har löpt så tänkte jag direkt livmodersinflammation. Hon betedde sig väldigt konstigt och ville bara sitta. När hon låg ner och jag rörde magen så sköt hon upp ryggen. Dom som känner Skorpan vet att hon kan få för sig diverse saker och bli rädd men det här va lite väl underligt för att vara henne.

In och ringde veterinären och fick en akuttid en timme senare. F fick komma hem från jobbet och ta hand om Axel. Väl hos veterinären så klämde och kände han. Vi fick komma in på röntgen och ta tre bilder. Hela tiden bara låg Skorpan ner och va helt lam men annars är hon ju väldigt energisk och ska slicka på allt..typ, så ont har hon ju uppenbarligen. Jag hade med mig Elsa dit också men hon fick ju inte vara inne på röntgen men några snälla sköterskor roade henne under tiden.=)

Röntgen visade inget annat än gaser i magen. Han klämde och kände igen för att även utesluta diskbråck. Efter lite dividerande så kom han fram till att ta blodprov för att utesluta buspottsinflammation. Det ville sig inte riktigt på första försöket så nu har hon ett bandage på varje framben. Hon fick också smärtstillande för att se om det hjälper. Nu avvaktar vi till imorgon då provsvaren kommer och under tiden ska hon bara vila och hon får inte äta något fram tills dess.

Detta va precis va jag önska mig denna månad och hosta upp 1600 kr. Föräskringen tog 180kr, jippi!!Men om det skulle bli något mer nu så behöver jag ju iallafall inte betala. Det viktigaste är ju ändå att hon mår bra. Förtillfället är hon ganska så pigg men hon har ju ändå smärtstillande i blodet så man ska inte låta sig luras.

Nu återstår det att se och bara avvakta...
Ha en bra dag!
Hejpåre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0