Helgen och Vasaloppet

Helgen inleddes med en middag inne Norrköping hos två av Fs kollegor.Jättetrevligt  och god mat! I lördags kom Axel och Elsas farmor och farfar hit. Fikade, va på skogspromenad och åt middag. Idag söndag började vi med årets obligatoriska Vasalopps tittande. Det är roligast att titta på på alla motionärer tycker jag även fast det är spännande att följa täten också.

För ett år sedan när vi tittade på Vasaloppet så sa jag att någongång ska jag åka Vasaloppet, det riktiga och inte tjejvasan. Min käre sambo sa då "Det klarar du aaaldrig..". Kan man bli mer motiverad än så att då faktiskt träna och genomföra loppet? Jag ska absolut träna och se till att vara väl förberedd men samtidigt bryr jag mig inte om vilken tid det kommer att ta, 7 timmar eller 12, det spelar ingen roll så länge jag startar i Sälen och går i mål i Mora.

Jag har redan fått med mig två som ska åka med. Den ena förespråkar att vi åker tjejvasan -13 och det riktiga -14 då det kommer va 90 års jubileum och den ena förespråkar för att vi åker riktiga redan nästa år. Det skulle vara sjukt kul att köra redan -13 eftersom det är närmare i tiden och jag blir mer motiverad att träna och samtidigt gå ner mina 10kilo efter graviditeter.  Det som förespråkar att åka -14 med tjejvasan -13 är att man (förhoppningsvis) får bättre seedning till riktiga vasan och man får mer skidåkning i benen. Dessutom led jag av bäckenledssmärta när Elsa låg i magen så frågan är hur mycket mina höfter pallar. Får nog fråga en vän som är sjukgymnast...Har ju hört att det tar ca två år att läka helt så då passar det ju bättre -14.
Får nog fundera på det hela helt enkelt.

Ne, nu ska jag gå o läsa o sedan sova. Jag sa att jag skulle gå o lägga mig för 40 minuter sedan men här står jag vid datorn..
Godnatt!
Hejpåre

Kommentarer
Postat av: Anonym

åka slalomskidor på vasaloppet? :P

2012-03-14 @ 12:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0