Monarins vara eller icke vara

Fredag igenoch jag sitter återigen med min godisskål i soffan. Det är liksom enda dagen jag äter godis påså man måste passa på. Idag är det dock lätt att avstå eftersom det va F som plockade och därmed är det mest äckliga godisar..Tråkigt för mig men bra för min viktnedgång!

Så nu har även den nya prinsessan fått ett namn, Estelle. Jag personligen tycker att det va ett jättefint namn och modigt att dom vågade ta ett mer icke traditionellt namn!
Sen blir jag så sjukt trött på alla bittra republikaner som absolut måste utatala sig dagar som dessa. Hur sjukt synd det är om detta barn osv osv. Ingen religionsfrihet har ju varit rätt hett idag. Men hur mycket religionsfrihet har en dotter till en präst, till en imam (stavning) osv ni förstår nog vad jag menar. Visst kan dom byta religion men kommer detta accepteras..
Det roligaste va ju ur Debatt igår när någon satt och jämförde prinsessan och trillingar födda av en somalisk mamma i göteborg som var hemlös. Att det var så himla orättvist att lilla Estelle föds med guld sked imun och att dessa trillingar inte ens har något hem. Ja, det är jättehemskt jag säger inget annat. Men är det då inte orättvist att mina barn lever i en villa, har eget rum, får tre mål mat om dagen, får nya hela kläder osv?Det ser ju så ut för de flesta barn i Sverige mer eller mindre...Vidare ser ju faktiskt samhället ut så att det är klassskillnader och så kommer det troligtvis vara i Sverige i framtiden också såvida vi inte blir en kommuniststat.

Man kan även diskutera monarkins vara eller icke vara. Men som det ser ut idag är det ju faktiskt svenska folket som har röstat fram en riksdag och dessa väljer att inte ta upp frågan om monarkins vara eller icke vara . Därmed är det demokratiskt framröstat så inget mer av det tjafset tack!
Personligen tycker jag att det är en fin traditon vi har i Sverige. Vi vet nog egentligen inte hur mycket pr kungafamiljen egentligen gör. Men ser man till utländsk media är dom ju rätt omtyckta! Skulle det vara val idag om monarkin skulle finnas kvar så skulle jag rösta för att den ska leva vidare, förlegade traditioner till trots.

Så nu fick jag det sagt!Dags för sängen.
Hejpåre

Kommentarer
Postat av: Sinna

TACK för din snälla komentar hos mig :-) Jag håller med i det du skriver ovan och jag skulle också rösta för att den ska vara kvar.

Ha en fortsatt bra dag

Kram Sinna

2012-02-25 @ 16:25:09
URL: http://www.sinnasidan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0