Nu var det dags!

Nu var det även dags för mig att börja blogga. Frågan är hur kul den kommer att läsa med tanke på att mina dagar som föräldraledig ser väldigt lika ut. Eller gör dom det?Det återstår att se helt enkelt!

Är ju som sagt föräldraledig för tillfället. Har varit det dom senaste 16 månaderna och kommer att vara det kommande 12 månaderna också.  Shit va länge jag har varit hemma nu. Hur ska jag klara att komma ut i i det verkliga livet sedan? Men det är lååång tid kvar så det behöver jag inte att oroa mig för just nu. Nu får jag bara ta och njuta av min nu månadsgammla bebis Elsa och storebror Axel på 16månader. .

Dagarna ser just nu ut så här: Om jag har tur så får jag ligga och dra mig i sängen till åtta någongång. Jag går upp och byter blöja på båda barnen. På med fleecetröja och tofflor på Axel eftersom vi inte direkt har medelhavsvärme inomhus...Ner och sätta sig och mata det lilla barnet framför Nyhetsmorgon. Sedan lite frukost till mig och det stora barnet. Fram till lunch chillar vi. Sover en stund, kollar Efter Tio och leker. Lunch för alla parter. Sedan ut på promenad och leka i någon trevlig lekpark. Dock lite svårt eftersom det inte finns någon trevlig roligt lekpark i denna håla...Men men när vi åkt rutschkana en sisådär tusen gånger går vi hem o äter en frukt. Därefter är det eviga plockandet igång här i hemmet. Plocka, plocka,plocka....Tvätta lite osv...Vid 17 snåret (Ibästa fall) kommer fadern till barnen hem och då lagar jag mat och familjen äter. Axel vill sedan badas och få pyjamas på kroppen och välling i magen och därefter sängen.
Därefter soffan för att se på tv och sitta vid datorn.

Ja, så ser det ut i stora drag men med olika variationer. Det är alltid någotsom ska göras och barn som inte sover när dom ska osv...
Hunden då tänker du nu då..Men hon är hos min mamma och pappa för tillfället men anländer till hålan på lördag!Som jag har saknat min lilla puppilainen nu!Nu har hon varit på kollo ända sedan oktober men nu är det dags att återvända hit igen!=)

Nu är det nog dags att stämma dejt med kudden!
Hejpåre

Kommentarer
Postat av: sara

Ska bli jätte kul att följa dig ;) kram!

2012-02-10 @ 07:24:38
URL: http://mammasambosara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0