Ensamma hemma

Såg visst att det blev lite fel i stavning o missade bokstäver igår kväll. Men så går det ibland och speciellt när klockan är mitt i natten och jag borde ha sovit för längesedan. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt..=)En del ord sitter även ihop och det händer rätt ofta nuförtiden eftersom en liten marodör på ca 85 cm har pillat bort min spacetangent två gånger och därav funkar den så där....Kommer bli dyrt för honom det här när han fyller 15..mohhaha

Idag tyckte Axel att vi skulle gå upp vid 06.30 snåret men vi andra i familjen tyckte det va en mindre bra idé så han fick leka själv en stund innan vi andra klev upp. Frukost, dusch och sedan ut på en lång skogspromend i solen. Riktigt varmt var det så vi får hoppas att våren snart är på väg på allvar! Elsa satt i sjalen och mös medans Axel fick gå själv eller sitta på Fs axlar. Det va roligt tyckte han men vi va ute ca 1 ½ h så på slutet va han lite trött...I med lite lunch i magarna och lite sömn för braxe fax. (Vi kallar Axel för braxen..)
F ska imorgon åka Sollentunaloppet på skridskor och eftersom det börjar så pass tidigt så åkte han upp till Stockholm nu på eftermiddagen. Han tog med sig Axel också så att han får träffa faster Frida, som dom ska bo hos.

Så nu är jag, Elsa och Skorpan ensamma hemma. Känns lite jobbigt när Axel också skulle åka iväg över natten. Jag har bara varit utan honom två gånger sedan han föddes!Ena gången var vi på bröllop i Gävle och andra gången låg jag på förlossningen med Elsa...
Men det är ju samtidigt väldigt skönt att få lite ensamtid med mitt lilltroll. Bara ägna tid åt henne och ligga o mysa i soffan. Dessutom så kommer jag få sova lite längre imorgon och jag behöver inte ens laga middag ikväll!


Nu ska jag bara ta och njuta av lugnet med min egna lilla prinsessa! (Men jag tror allt att jag kommer sakna Axel imorgon eftermiddag och då blir det garanterat pusskalas!=))

Ha en skön lördag i solen!
Hejpåre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0