Bvc idag

Oj, vad gott det va med semlor igår!Axel hade en sån tur att det fanns minisemlor eller kaffesemlor som det heter egentligen, så han fick en alldeles egen semla. Det tyckte han va väldigt smarrigt trots att han precis ätit middag!
Två stora och en mini


När han sedan skulle gå och lägga sig så ville han inte riktigt sova och om det berodde på att han smällde i sig semlan precis innan med allt socker eller om han bara va pigg låter jag vara osagt..Men efter ett tag så slöt han sina ögon och sov nästan hela natten innan han kom nerkrypandes under mitt täcke.=)

Idag är det dags för bvc och Elsas första läkarbesök efter att vi kom hem från bb. Så dagen för henne började med ett bad. Jag är lite noga med att barnen ska bada innan bvc. Lite löjligt egentligen för hon är ju inte direkt smutsig men det känns bra att hon är ren när hon ska visas upp för läkaren och bvc tanten. Nu är våran bvc tant väldigt snäll så jag tror ju inte att hon bryr sig men ändå...
Idag följer även F med dit eftersom när det är läkarbesök så brukar det vara ganska så stressigt. Snabbt in och snabbt ut, typ. Och eftersom Axel inte tycker om att va på bvc och skriker och bara vill att jag ska bära honom så är det skönare att även F följer med och tar hand om honom när Elsa ska undersökas. Fattar inte varför han är sån på bvc men det blev betydligt värre efter ettårskontrollen med läkarundersökning och sedan en spruta i varje lår. Han tyckte nog att det va väldigt traumatiskt. Men nu ser jag det som lite terapi när bara Elsa ska vägas och mätas, bara komma dit och leka och inget annat.


För övrigt så håller jag på att städa i huset. När man har två barn och är hemma själv så får man liksom se det som ett dagsprojekt. Jag har än så länge städat undan på övervåningen, slängt in en tvätt i maskinen och bytt lakan. Får se hur mycket jag hinner idag helt enkelt. Sedan måste ju Skorpan ut på promenad och jag har lite dåligt samvete för henne idag eftersom det inte blev någon långpromenad igår.Återstår och se hur detta kommer att gå ihop sig!=)

Ha en bra dag!
Hej påre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0