Älskade sjal!

Igår va en mindre rolig dag. Axel va trött och grinig och inte på humör. Elsa ville bara vara nära nära sin mamma.Men som tur så äger jag en sjal och det underlättar väldigt mycket! Jag har en baby björn också och den är bra när barnet är vaket och/eller när det är bra med snabb i  och ur "lastning". Som tex när vi va på Ikea för någon vecka sedan. Då är babybjörnen toppen. Men när man går  här hemma och ska bära en längre tid då är sjalen oumbärlig!!!

När Axel va bebis kunde vi gå långa promenader i skogen när det va mycket snö när vi hade sjal och det hade inte varit möjligt om vi bara hade haft vagnen. Min sjal fyndade jag på tradera endast använd tre gånger. Ett tips om man ska köpa där är att man får ut och titta varje dag och sedan hålla koll på budningen för dom går åt som smör i solsken där!

Ha det bra
hejpåre

Kommentarer
Postat av: Thilde

Vad är det för modell på sjal du har?

2012-02-22 @ 10:01:46
URL: http://thildesblogg.se
Postat av: Emma

Jag har en Tricot Slen. Den är elastisk och är lättare att knyta med när man är nybörjare än med en vävd sjal. Men den är ju inte så bra att bära tyngre barn med men upp till en ca 8-9kg är helt okej. Den kostar ca 700 men jag hittade ju min som sagt på tradera för 400kr.

2012-02-22 @ 11:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0