Helgen som va

I lördags så stack vi iväg in till stan ganska såå tidigt för att slippa den värsta anstormningen av människor i affärena. Jag hittade allt som jag hade planerat att vi skulle köpa till barnen och till mig själv i klädväg. Vi hade lite tur också när vi skulle köpa skor till Axel för Stadium hade 25% på allt. Bra där! Vi va hemma lagom till lunch och åt lite korv med bröd. Efter lite vila gick Axel o F ut och grävde upp en kompost medans jag och Elsa gjorde efterrätt. Den blev väldigt god! Jag kokade frysta hallon och björnbär med en skvätt vatten och ca 2 msk socker tills det blev syltaktigt. Sedan vispade jag ca 1dl grädde med lite florsocker i. När jag vispat det lite lagom hårt hade jag i ca ½ burk kesella vanilj och vispade. Lägg "sylten" i ett glas och toppa med vaniljgrädden. På kvällen vart jag väldans trött och gick o la mig tidigt.

Igår gjorde vi inge särskilt på förmiddagen. På eftermiddagen var jag ute och red på Leikur och det gick väldans bra med hans tölt den här gången. Nu har jag kommit underfund med hur han funkar och hur mycket han orkar osv. Kanske tävla lite!? Men vart tog våren vägen?När vi va ute och red började blåsa upp rejält och snöade sidledes.När jag kom hem frös jag rejält så det va bara att hoppa in i en väldigt varm dusch och sedan lite middag på det. Därmed vart jag väldans trött idag igen och la mig och läste redan vid 21.

Idag har vi varit på bvc och vägt Elsa. Hon fick även sina första sprutor och det va ingen höjdare tyckte hon...Nu får vi bara hoppas att hon inte får någon feber! Att ligga o febervaka på natten är ju ingen höjdare...Kommer aldrig glömma när jag vaknade en natt förra året och Axel va alldeles glödhet. 41,2 C hade han så vi fick ringa sjukvårdsupplysningen. Ut o stå på balkongen mitt i natten och sedan ligga i sängen med våta handukar för att sänka febern.Det va inge roligt alls..=(

Efter bvc fick vi åk in till stan igen eftersom en tröja jag köpte hade en insydd tråd mitt på magen så att det såg ut som en fläck...Såklart hade dom inte kvar den tröjan i den storleken så jag fick välja en annan tröja istället. Vart även in på H&M en sväng och dom hade ju lite rea kvar. Fyndade en tröja och en mössa till Axel, två par strumpor, två mössor och en body till Elsa för 179kr!!Bättre kan det ju inte bli!=)

Nu blir det nog rätt lugnt resten av dagen. Elsa va lite grining för tag sedan, mer än vanligt eftersom hon knappt är grining. Men jag skyller faktiskt på sprutorna där...

Ha en bra dag!
hejpåre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0